domingo, 27 de noviembre de 2011

KICKSTARTER

Un exemple que recull molt clar els articles anteriorment publicats en el bloc i que exposa d'una manera molt clara d'avenç de les noves tecnologies aplicades a l'autopromoció és el web KickStarter on,  través d'un sistema de Crowd funding, es crea una fundació on els emprenedors que tenen una idea d'un producte innovador poden exposar-lo i recaptar fons per dur-lo a terme.

A nivell publicitari KickStarter suposa un nou concepte que conecta el públic directament amb el seu productor, fet que dóna no només la opció a l'usuari de participar econòmicament per a la confecció de l'empresa sinò també la oportunitat de gaudir del producte abans que arribi al mercat. 


Trobar la creativitat en un click suposa el salt a una nova era en la que els formats publicitaris són totalment bidireccionals fins el punt que arriben a prescindir de la importància de les distribuidores que, sovint, impedeixen que una bona idea arribi a la llum i així el propi client decideixi davant de un ventall d'idees innovadores quines són les que vol aconseguir en forma de producte.

A tall d'exemple: Capta: Stick it, Learn it, Wrap it, Attach it. Els seus emprenedors van tenir una idea que van plasmar en un prototip que, a partir d'un video casolà va servir per mostrar-lo a la xarxa. Seguidament van promocionar la idea i la gent que li ha agradava va decidir participar a través de donacions que (en el cas d'arribar al pressupost mínim que els productors van preveure  per produir en serie el producte) oferien l'enviament a domicili del Capta a tots els que havien col·laborat en el Micropayment.

Quim Pascual i Torrens.

No hay comentarios:

Publicar un comentario