lunes, 12 de diciembre de 2011

Estudis estadístics


Com ja venim dient la societat canvia, i així els usos i costums relacionats amb el consum, cosa que afecta directament les tècniques i accions publicitàries. Una bona manera d’exemplificar aquests canvis és a través de l’economia.
Doncs, les inversions de capital en accions publicitàries estan desplaçant els seus focus d’inversió principals (mitjans ATL), en pos dels mitjans no convencionals (BTL). Així ho demostra l’estudi d’Infoadex en respecta a la inversió publicitària real estimada durant  el 2011. 


Segons el qual, es demostra el clar augment d’inversió en BTL amb un 54,6% una mica per sobre del 45,4% invertit en mitjans ATL. Al cap i a la fi la publicitat és un negoci, al final el què prima és sempre l’economia, i aquesta dicta que les futures tendències s’enfocaran més en la inversió en accions no convencionals, més que no pas en accions de caire més convencional. Això no implica la desaparició o el desús dels mitjans ATL, però sí que significa una disminució en la seva activitat i la seva rendibilitat econòmica, cosa que com dèiem en l’inici d’aquest post, és un símptoma exemplificador dels canvis socials que afecten al món publicitari. 

 
 Raquel Rimbau Brufau

No hay comentarios:

Publicar un comentario