domingo, 18 de diciembre de 2011

L'audiència, la peça clau

Per una recerca documental de qualitat hem buscat aquelles fonts que ens representaven una informació contrastada i fidedigna. És per això que ens em centrat en analitzar estudis realitzats d'institucions oficials prestigioses, entrevistar a professionals del sector i material multimèdia. 

Allò que preocupa als mitjans i en el que principalment es centren els estudis de mitjans de comunicació és l'audiència. Tot es basa en qui rebi els missatges, de quina manera i com afecta realment al receptor. Els canvis que s'han produït al sector de la comunicació, els mitjans i a l'audiència son evidents i notoris, sobretot als últims anys. Estudis com el "Estudio General de Mercados" realitzat per la Asociación para la investigación de medios de comunicación, mostren clarament la penetració de l'audiència en els diferents mitjans fins a l'actualitat. 

A l'últim anàlisi de 2011 es demostra el canvi i la inversió en els diferents mitjans i la quantitat d'audiència que acull cada un d'aquests. La televisió continua essent el mitjà amb més penetració amb un 88'4%. Seguit d'aquest apareix la radio i medis exteriors amb 57'7% i 52'1%. Sense massa diferencia entre aquests apareixen els diaris, internet, revistes i suplements; per últim el cinema s'endú només un 3'5% d'interiorització sobre l'audiència. 

Aquests percentatges són força exemplificadors del moment que estem vivint avui dia i del que es podria aprofundir. De fet, aquests estudis son realment útils per dirigir la publicitat i la informació a l'audiència i ser  més eficaços. 


Claudia US

No hay comentarios:

Publicar un comentario